gerben-angelita.reismee.nl

Huacachina

Buenos dias!

Omdat we een redelijke achterstand hebben in het typen van onze belevenissen en deavonturen in Huacachina geen hoog cultureel gehalte hebben, heeft Angelita mijhet vertrouwen gegeven om weer eens een verhaal te schrijven. Marcel, ik hoop dat je deze keer niet in slaap valt!!

Waar zal ik beginnen..... Afgelopen dinsdagmiddag 17maarthebbenwe vanuit Nascade bus richting Ica gepakt. Omdat in Ica zelf verder weinig te zien is, hebben we direct de taxi(5km vanaf Ica) richting Huacachina genomen. Huacachinais een oase gelegen midden in de woestijn, genaamd de 'Oase van Amerika'.Rondom de oase zijnallemaal zandduinen, sommigen van wel honderden meters hoog. Verder is het een plek om heerlijk te relaxen ennatuurlijk om te gaan zandboarden en/of buggy rijden. Direct vanaf het begin lekenmij deze activiteitengeweldig, alleen Angelita was in het begin wat minder enthousiast. Angelita vond het eeneng idee dat de buggy achterover zou kunnen vallen. Is weleens gebeurd namelijk.Maar uiteindelijk heb ik haar toch kunnen overtuigen (of ze wilde gewoon dat ik ophield met zeuren), en hebbenwe een tour om te gaan zandboardenen buggy-rijden geboekt.

Na eerst goed te hebben uitgeslapen (tot 11.00uur geloof ik) hebben we eerst heerlijk bijhet zwembad van ons hostal gelegen en een beetje gezwommen.Om 16.15uur moesten ons melden voor de tour. In de buggy kunnen in totaal 9 personen.Met de buggy zijn we vervolgens de zandduinen opgegaan. In het begin ging het nog redelijk rustig, maar toen we eenmaal de eerste zandduinen over waren, ging de snelheid omhoog. Somskreeg je het gevoel dat je in een achtbaan zat. Onzettend gaaf!! Doordat alles van zand is en dus soms moeilijk overzicht had, was het effect van het parcour nog groter. Soms vlogen we zelfs letterlijk door de lucht. Uiteraard werd ook even gestopt om een paar prachtige uitzichtfoto´s te nemen. Hopelijk kunnen we deze vanmiddag ook nog uploaden. Daarna was het tijdom te gaanzandboarden. In het begin had ik mij voorgenomen om te proberen te gaan staan op het board. Maar nadat een Belgische ervaren snowboarder als eerste de heuvel was afgegaan, heb ik tochmaar besloten om te gaan zitten. Het is namelijk heel moeilijk om te sturenen je hebt weinig snelheid. Een voordeel als je erop zit of ligt, is dat je ook veel sneller de heuvel afgaat. Na de 3 verschillende heuvels te zijn afgegaan, was het weer tijd om een stukje te crossen met de buggy. Inmiddels was de angst bij Angelita ook verdwenen en vond zowel het zandboarden als het buggyrijden erg gaaf!!Na zandboarden en buggyrijden een paar keerte hebben afgewisseld zijn we doorgereden naar één van de hoogstezandduin in deomgevingom daar te genieten van de zonsondergang. Erg mooi om te zien!! Na de zonsondergangwas er nogéén afdaling. Wij hebben ons bij de laatste zandduin voor de oase laten afzetten. Hier hebben we met z'n tweenen nog even onder het genot van een flesje wijn genoten vanhet uitzicht op de oase. Romantisch hé!

De volgende dag nogmaals heerlijk gerelaxed bij het zwembed en om 15.00uur de taxi genomen richting Ica. Daar hebben we direct de bus gepakt richting Paracas. Paracas is een schiereiland in Peru, nabij de havenplaats Pisco. Voor de kust ligt de eilandengroep Islas Ballestas,wat een belangrijk vogelreservaat is. Verder zijn er Humboldtpinguïns en zeeleeuwen. De eilanden zijn ook een belangrijke bron van guano of vogelmest voor de landbouwgebieden in de kuststreek. Deze eilanden worden ook wel de ´Galapagoseilanden voor de armen´ genoemd. Hierover meer in een volgend verhaal.

Ciao!

Reacties

Reacties

Nienke Pienk

Hi chico en chica,

Wat onzettend balen van die vervelende, slechte gids!! Maar super dat jullie zo'n leuke groep hadden en jullie dus wel weer een leuke tijd gehad hebben en de mooiste dingen toch hebben kunnen bekijken. 1 vd 7 wereldwonderen, echt COOL!! Doet mij alleen weer bedenken dat ik de foto's van de Taj echt vandaag ga laten ontwikkelen en dan maar hopen dat er nog foto's te ontwikkelen zijn... Tja, ik ben daar niet zo goed in, maar gelukkig zitten de mooie herinneringen nog in m'n hoofd.. Hier alles ok, gister net teruggekomen uit Turkije, voorlopig het laatste tripje met Nerissa. Vorige week Den Haag was leuk, was alleen deels ziek en hebben dag op hotelkamer doorgebracht. Jammer, maar wel relaxed.

Heel veel plezier op de soort van Galapagos eilanden.

Besos, Nienke

Loon

Wat een heerlijk kort en bondig verhaal ;-)

gerda

jij doet niet onder van angelita hoor,ik vond het een mooi spannend verhaal,en wat leuk om te crossen in de woestijn ,lijkt me heel leuk
En ik ben gewoon jaloers op jullie ,met een beetje gezwommen in het zwambad ,wat heb ik daar ook zin aan hahaha
geniet maar lekker en ik ben benieuwd naar de foto's
een dikke knuf van mij ,voor jullie

Marcel

Dit is echt ongelofelijk, Gerben! Ik word net weer wakker! Wat een slecht verhaal weer! Ik heb gewoon 4 hele dagen geslapen. Ik kan wel zien dat jij dit keer je best hebt gedaan, maar het is nog steeds waardeloos. Het is wel beter dan de vorige keer maar dat was ook niet zo moeilijk.

Ik verwacht binnenkort weer een verslagje van jou Gerben en wil ik deze stijgende lijn blijven zien. Ga zo door en veel plezier. Ik hou van jullie en doe iedereen daar de groeten van mij. Ik denk dat zij wel weten wie ik ben. Kusje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!