gerben-angelita.reismee.nl

Cochabamba

Na het carnaval werden we zondagmorgen tegen half 11afgezet bij de busterminal in Oruro zodat we de bus konden nemen naar Cochabamba. Cochabamba ligt op +/- 4 rijden van Oruro af naar het oosten. Weer wat warmere temperaturen. Althans, dat hoopten we. Helaas was het de hele volgende dag erg donker en regende het af en toe.

Maar het enige wat we daar eigenlijk kwamen doen was naar het grote Jezus beeld gaan. Dit beeld is groter dan het beeld in Rio de Janeiro, alleen veel minder beroemd (waarschijnlijk heeft dat te maken met dat Rio de Janeiro een ¨iets¨ aantrekkelijker uitziende stad is met zn mooie strand, groene bergen en prachtige ligging :-) ). Verder is er niet veel te doen, maar ach we waren redelijk in de buurt en we zijn de volgende dag meteen ´s avonds om 23.20 uur weer vertrokken naar Copacabana (waar we nu zitten) Nou het beeld, tjsa...tis groot en vanaf de voet van het beeld heb je n mooi uitzicht over de stad. Veel kan ik er eigenlijk niet over vertellen. Ja, ik weet het. Ik, die altijd eindeloos kan vertellen over onnuttige details. Oh ja, t lag heel hoog op een heuvel en we zijn met de taxi heen gegaan omdat we geen zin hadden om honderden treden te beklimmen en zijn lopend naar beneden gegaan (waarvan ik nu megaspierpijn in mn kuiten heb....) En meer kan ik echt niet over t beeld vertellen...

Cochabamba is een redelijk grote stad (+/- 500.000 invwners), ziet er heel rijk uit. Heel veel mooie huizen, mooie winkels en ziet er meer Zuid-Europees uit dan Boliviaans. Je ziet het meteen aan de mensen, heel veel mensen gekleed volgens de laatste mode, hippe kapsels en heel veel make-up bij de vrouwtjes. Mooi centraal plein met koloniale gebouwen rondom.

Voor de rest dus niet veel gedaan dan naar een heerlijke Italiaan geweest (schijnt 1 van de besten van het land te zijn) en daar een poging tot normaal voedsel gedaan. En verder dus gechat met onze vrienden :-)

Nu gaan we genieten van onze laatste stop in Bolivia; Copacabana aan het Titicacameer. We zitten hier op ongeveer 3800 meter hoogte. En het dorpje ligt aan het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld. Prachtige rit hier heen. Op een gegeven moment moesten we uit de bus en een bootje op om over te steken: De bus ging op een ander soort vlot naar de overkant. En daarna konden we weer verder met de busrit. We hebben heel decadent weer een hotel met een kamer met uitzicht op het meer. Alleen tot nu toe alleen nog maar donkere wolken gezien. Hopelijk ist morgen beter! Dit zijn onze laatste paar dagen in Bolivia. Nog een paar daagjes hier en dan steken we het meer over en zijn we in Peru. Het alweer laatste land voor ons in Zuid-Amerika... wat gaat het snel :-(

Nu gaan we genieten van onze laatste stop in Bolivia; Copacabana aan het Titicacameer. We zitten hier op ongeveer 3800 meter hoogte. En het dorpje ligtaan het hoogstgelegenbevaarbare meerter wereld. Prachtige rit hier heen. Op een gegeven moment moesten we uit de bus en een bootje op om over te steken: De bus ging op een ander soort vlot naar de overkant. En daarna konden we weer verder met de busrit. We hebben heel decadent weer een hotelmet een kamer met uitzicht op het meer. Alleen tot nu toe alleen nog maar donkere wolken gezien. Hopelijk ist morgen beter! Dit zijn onze laatste paar dagen in Bolivia. Nog een paar daagjes hier en dan steken we het meer over en zijn we in Peru. Het alweer laatste land voor ons in Zuid-Amerika... wat gaat het snel :-(