gerben-angelita.reismee.nl

Mendoza - Cordoba

Buenas tardes!

Hier is jullie vertrouwde langdradigeverhalenvertelster weer :-)

Inmiddels in Puerto Iguazu aangekomen op de grens met Paraguay en Brazilie. Het is allemaal een beetje anders gegaan dan gepland maar het had niet beter kunnen gaan achteraf.

Na ongeveer 19uur in de bus te hebben gezeten naar wijnstad Mendoza hebben we een smoezelig maar goedkoop hostel gevonden waar we zelf konden koken. Ik was nog steeds niet helemaal fit dus nog ff bijgeslapen en uitgerust. Het was kerst dus weinig te doen in het centrum van Mendoza. 's Avonds was t nog heerlijk warm weer dus lekker buiten op terras uit eten geweest. Zoals Gerben schreef weinig kerstgevoel als je in je korte broek buiten zit... Ondanks dat t kerst was was t nog wel gezellig druk rond plaza Independencia (gezellig plein met bankjes en fonteinen)

Volgende dag weer een normale dag in Argentinie (nee, hier geen 2e kerstdag) en we hebben de bus naar Maipu genomen, waar de wijngaarden van Mendoza liggen. Mountainbikes gehuurd (vreeeselijke fietsen!! Maar goed dat we er niet zo heel ver op hoefden te fietsen) en 2 wijnboerderijtes en een olijfoliefabriekje bij langs gegaan. Bij het olijfoliefabriekjesprinttenwe door het fabriekje heen (lees 3 machines) en toen mochten we gelukkig nog wel wat brood met hun olijfolie en gedroogde tomaten proeven en lekkere olijven! Daarna nog 2 proeverijen gedaan. Nou ja, proeverijen... Bij de een kregen we gewoon een glas wijn voor onze neus geduwd en dat was t. Maar bij familia di Tomasso was het heel erg leuk! Het meisje vertelde veel over het familiebedrijf en over de wijnen. Leuke rondleiding gehad dus eengeslaagd eind van onze wijnervaring in Mendoza.

Volgende dag een beetje rondgelopen in de stad op zoek naar mooie pleintjes en parkjes. Plaza España was heel mooi, met allemaal mooie tegeltjes overal! Voor de rest een beetje gerelaxed en wachten op de bus.

Om 18.00 uur stond de bus naar Cordoba klaar. Dit was een rit van ongeveer 10 uur. We kwamen om 8 uur ´s ochtends aan (de tijd in Cordoba was al 9 uur) en het regende pijpestelen! We hadden bedacht om de hele dag in Cordoba te blijven en de volgende dag de bus naar Iguazu te nemen. Maar omdat het zulk slecht weer was en het geld scheelde hebben we (na 60 lokketjes afgestruind te hebben!) kaartjes gekocht voor dezelfde dag 16.00 uur. Dus een flitsbezoekje aan Cordoba van 5 uurtjes. Achteraf zijn we er wel blij om dat we niet een nacht zijn blijven slapen. Wel gezellig stadje, maar we hadden ook wel het gevoel alle mooie dingen van de stad gezien te hebben na die 5 uur. Heel veel mooie kerken, leuke grachtjes en paar mooie gebouwen. Wat ons opviel is dat Cordoba, in tegenstelling tot Mendoza, veel meer hoogbouw heeft. Veel oude en vieze gebouwen die nog gerenoveerd moeten worden. Zoals ik al zei; wel een gezellig stadje maar voor ons gevoel genoeg voor een paar uur.

Dus voor de tweede keer die dag weer de bus in. Je zou haast denken dat we van in de bus zitten houden :-) Vandaag om 13.00 uur aangekomen in Puerto Iguazu. Ongelofelijk warm en vochtig weer hier!! Pffff!!! We wilden graag een hostel met zwembad maar bijna alles zit vol of is duur, dus zitten we in een kamer met airco maar geen zwembad. Maar wel heel goekoop! Wij dachten goed bezig te zijn met onze goedkope 70 pesos voor onze kamer met privebadkamer. 1 ding waren we vergeten.... er is geen keuken. Dus nu moeten we uit eten... vervelend hoor!

Het regent nu, maar eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om (ja wie had dat gedacht he hi hi) Het is zo vreselijk warm en benauwd, ik hoop dat het na deze regenbui weer een beetje beter vol te houden is. Morgen misschien naar de Argentijnse kant van de watervallen of misschien naar een camping met zwembad, we zien wel.

We blijven hier in ieder geval een paar dagen, een beetje relaxen en bij komen van al die busreizen. (we hebben er inmiddels al 130 uur opzitten!!!)

Bedankt allemaal voor jullie beterschap-reacties, het heeft geholpen! :-)

Hopelijk hebben jullie allemaal leuke kerstdagen gehad en alvast: un prospero año nuevo!!!!

Un saludo,

Gerben y Angelita

josé

Lieve Angelita en Gerben,

We genieten van jullie verhalen. Hier is het vannacht -10!
Alvast gelukkig Nieuwjaar. Hartelijke groeten, de Yogagroep.

Nienke Hoogeveen

Fijn dat je weer beter bent Angelita!
Lijkt me erg lekker om even een paar dagen op dezelfde plek te blijven! Zijn jullie hier ook met oud & nieuw? Hoe dan ook: een goede jaarwisseling en natuurlijk een fantastisch 2009 gewenst!
Un beso! (wilde nog iets erg origineels toevoegen in het spaans....helaas ben niet in Nijmegen dus kan mijn huisgenoot niet vragen, mijn woordenboeken liggen daar ook en mijn eigen kennis blijft maar op hetzelfde niet al te hoge niveau....haha)!

mam en pap

hallo gerben en angelita
Fijn dat je weer beter bent en houden zo he
Ik wens jullie een heel goed einde van 2008 en een knallend 2009,en dat je nog heeeeeel veel mooie dingen ziet in brasil
met dossie is alles ok,hij is erg lief
En je moet de groetjes van iedereen [fam] en een hele dikke knuffel ,ciao mam en pap

Lisette

Oh, die watervallen lijkt me echt heel erg mooi om te zien. Maar die busreizen, vreselijk. Wordt Gerben er niet misselijk van? Scheelt wel dat je 's nachts vaak kunt reizen. Nou, hier wordt al aardig met vuurwerk geschoten en is het ijskoud buiten. We wensen jullie een knallend uiteinde en een supergaaf 2009 met veel meer warmte dan hier in Nederland.......
Kus Lisette

Ilona

Hi Gerben en Angelita!
Zelfs vanuit Praag houd ik jullie weblog in de gaten... Gelukkig ben je weer beter Angeliet; je bent in ieder geval weer in staat om (gedetaileerd ;-)) te schrijven... Dat was dus een eenmalig debuut voor jou Gerben haha.
Wij wensen jullie een heel gezellig en bijzonder uiteinde en een geweldig 2009! Lekker in de warmte daar... Het is hier VRESELIJK koud, ik loop met 10 lagen kleding aan hier... Maar Praag is prachtig!
Liefs Loon en Bert!

Elly Cremer

Hallo Angelita en Gerben, ik lees net al jullie verhalen. We zijn naar Zwitserland geweest naar Jan en Joyce. Je moet de groeten hebben van hun en we wensen jullie een goed uiteinde en een heel gelukkig en gezond 2009 van ons allemaal. Fantastie's wat jullie allemaal meemaken het is erg indrukwekkend. Veel gezondheid en geluk. Groet Elly.

Herman van der Kolk

Wij wensen jullie een gelukkig en een gezond 2009.

Groetjes van Herman, Sabrina, Sven en Pepien