gerben-angelita.reismee.nl

Patagonia - Bariloche

Buenas noches!

Tis 23.45 uur Bariloche tijd. We zitten nu in een huisje tegen over het meer van Bariloche bij een hele aardige vrouw die niet ophoudt met praten (en dat zeg ik...) We hadden een hostel gereserveerd vanuit El Chaltén maar toen we aankwamen op de terminal hier zagen we een flyer van dit huisje: homestay. Een eigen kamer, gratis internet, in het centrum en bij een Argentijns iemand thuis. Ik dacht meteen,daar wil ik heen! En gelukkig hebben we het ander hostel afgezegd. Dit is zo leuk! De gastvrouw is zo aardig en ratelt maar door over wat je hier allemaal voor leuks kan doen en over allerlei andere praktische info. Ze vertelt zoveel dat k geen tijd had om gerben te vertellen dat we niet aan de verwarming mochten zitten. Het was net n sauna op de slaapkamer dus hebben we de verwarming uitgedraaid.. Vanmiddag lag r water op de grond... en zelfs toen herinnerde k mij niet dat ze had verteld dat we r niet aanmochten zitten...oeps!! Gelukkig was ze niet boos, maar k merkte wel dat ze r niet bepaald blij mee was... Gelukkig mochten we wel blijven :-)

Vandaag klusjes gedaan zoals de was, kaartjes op de post doen, informatie halen over bergroutes, boodschappen doen. Morgen gaan we hiken in de bergen rondom Bariloche. Moeilijke keus (vooral voor mij) over wat we zouden doen. Ik vond de 7 meren route ook erg leuk, maar dat moet dan in n gehuurde auto of georganiseerd. Hadden toch meer zin om meer alleen op pad te gaan. Dus gaan we morgen ongeveer 10 km wandelen in de bergen en gaan we slapen in een refugio - berghut. Daar kunnen we koken (dus niet zo primitief als El Chaltén,maar hierover straks meer) dus we hoeven gelukkig niet heel veel bagage mee te sleuren. Dan overmorgen een andere route terug naar t dorp, langs n mooi uitzichtpunt en watervallen en dan weer n nachtje hier in t huisje aan t meer en dan gaan we woensdag om 18.00 uur met de bus naar Mendoza (16 uur in de bus) Voordeel van snachts reizen is dat we geen geld kwijt zijn aan n hostel en heel weinig eten;-) Dus besparen we lekker veel geld!

De 27e gaan we van Mendoza naar Cordoba. Deze kaartjes hebben we ook al gekocht omdat er al veel plekker waren verkocht. En we willen heel graag rond oud en nieuw bij de watervallen van Iguazú zijn dus toch maar n beetje onzelf vastgelegd met deze bustickets.

Bariloche is trouwens een heel lief stadje aan n prachtig groot meer met aan de overkant van het meer allemaal prachtige bergen: Ondanks dat t hier zomer is heeft t vannacht toch gesneeuwd in de bergen. Het was vreselijk koud toen we aankwamen gisteravond om kwart over10! Het leek NL wel! We hebben blijkbaar pech, de vooruitzichten zijn beter, het is gewoon n slechte week qua regen en temperatuur. Kan alleen maar beter worden!

Heel veel winkels en restaurant van hout. Ziet r heel knus uit en is echt compleet anders dan El Chaltén en El Calafate (eigenlijk ook niet zo gek als je bedenkt dat dat meerdan 30 uur hiervandaan is....) Met een heel ander gevoel hier.Dit is de belangrijkste skiplek van Argentinie.

Hier heb ik ook voor t eerst n beetje t gevoel dat kerst er aan zit te komen.... zo raar met zonnetje... Trouwens iedereen heel erg bedankt voor de kerstgroeten! Wij doen jullie dan ook maar alvast de kerstgroeten aangezien we waarschijnlijk niet voor kerst op t internet zitten (we komen op 1e kerstdag aan in Mendoza)

Veel plezier en tot de volgende keer!

Saludos,

Gerbenen Angelita

ankie

Hallo daar

Ik lees dat jullie veel beleven en veel zien dat lees ik aan de verhalen en zie het aan de foto's.
Geweldig man.
Ik wens jullie hier vanuit duitsland een hele fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar.
Zal aan jullie denken met oud en nieuw en drink er dan zelf eentje op ha ha ha.
Nou groetjes daar en geniet ervan he
Ankie en Antonio

christel

Hey Suske & Wiske,

hoe is het inmiddels? Weer een beetje warm geworden? Wel een erg schattige foto hoor! En wat gaaaaaf die gletsjers! Vind het op de foto's al heel mooi, maar kan me voorstellen dat 't in het echt nog veel indrukwekkender is. Super wat jullie allemaal beleven!!!! En ik blijf lachen om je verhalen....
Dus weer leuke berg/rotstochtjes gehad (nu alleen in regen/kou ipv hitte, zonder water :-) ). Laat die mannen toch een keer naar je luisteren!!!! Jij hebt altijjjjjd gelijk!
Alvast fijne kerstdagen en een goede reis naar de volgende bestemming!!!
Ps. hier gebeurt weinig bijzonders....

Dikke kerstknuffel en kus Bart en Christel

Albert

Hoi daar aan de andere kant van de globe. Nog maar 12% van de reis gedaan zie ik en al zoveel beleefd en gezien. Geweldig leuk om jullie zo te kunnen volgen en dan die foto's. Wat een mooie wereld. Heel wat anders dan PM-er te zijn toch?

tot een volgende keer en we blijven lekker meegluren.
Groet Albert
Ps PV-tje bij je moeder afgeleverd ...altijd prijs wat denk je?

Nienke

Ha chico en chica,

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen!! En heb ook helemaal niet het idee dat jullie zo ver en lang weg zijn. Geniet er nog lekker van en tot mails.
En een heel fantastisch 2009!!

Veel liefs, sander & Nienke

Sjoerd

Hey Angelita!
Ik vertrek vanavond naar Argentinie, wij zijn met kerst bij Iguazu, dus denk dat we elkaar net gaan missen, met oud&nieuw zijn wij in BA en daarna naar Patagonie!

Jullie verhalen klinken geweldig, geniet van Kerst & Oud & Nieuw in de zon en alvast een fantastisch 2009 gewenst!

Gr. Sjoerd

Kim & Maaike

Hee hallo,

Wij willen jullie hele super fijne en fantastische kerstdagen toewensen!!! Hier gaat het allemaal prima, zelfs zonder jou (geheel tegen alle verwachtingen in)! Geniet nog maar lekker en we mailen binnenkort.

xx
Kim en Maaike

Roberto

Ciao Angelita,
vedo che vi state divertendo.....mi fa molto piacere...
Buon Natale
Roberto

Rob, Anneke en Mike

Wij wensen jullie hele prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Ik blijf natuurlijk van alles op de hoogte, zit alle dagen achter de computer haha. Bij ons is alles goed en ik hoop dat jullie het ook heel erg naar jullie zin hebben. Het was op de kerkhoflaan ook zo koud, konden s'nachts niet warm worden haha.

Groetjes en een dikke knuffel Rob, Anneke en Mike

mam en pap

hallo kinders
vanuit duitsland hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar
Hier is alles goed ,we gaan zo aan de kerstdis met de fam ,lekker lamsbout en brodo,we zullen aan jullie denken
een dikke kus van pap en mam