gerben-angelita.reismee.nl

Tandil

Hola vanuit Tandil!!

We zitten nu op t station te wachten op de bus naar Bahia Blanca ( 6 uurtjes) We komen dan om kwart voor 12 vannacht aan en kunnen om 2.20 uur weer verder met de bus naar Puerto Madryn (duurt ongeveer 12 uur). De eerste bus is helaas geen cama (zie foto van gerben in de bus, de stoelen liggen heerlijk en kunnen helemaal plat, wat een uitvinding!!) Maar de bus vannacht naar Puerto Madryn is gelukkig wel cama dus kunnen we lekker slapen. Mag ook wel want de bus is vannacht ons hostel :-)

Gisteren hebben we een cabalgata gedaan (paardrijtocht ) met Gabriel een echte gaucho (cowboy). We hebben er al fotos op gezet. Het was zo gaaf!! We vonden t eerst n beetje eng aangezien we allebei niet kunnen paardrijden . Ik had n heel lief en pittig paard: Aurora. Gerben's paard was liever lui dan moe. Wij hebben zelfsgegaloppeerd!! Gerben's paardhad n beetje hulp nodig bij het galopperen van onze gaucho Gabriel. Dat paard kwam anders niet vooruit ha ha!! Geweldig tocht door de Sierra del Tigre (onderdeel van de pampa). Aan het eind van de tocht ging Gabriel het vuur aansteken en gitaar spelen. Hij zong er allerlei verschillende liedjes uit alle streken van Argentiniebij: echt n multifunctionele cowboy ha ha! Nog 2 soorten Argentijnse drankjes geproefd: dulce de leche en leghi (weet niet precies hoe je t schrijft) Dulce de leche lijkt op Bailey's! Ook voor t eerst Argentijnse Mate gedronken. Dat is n soort thee waar mateine in zit wat n beetje t zelfde effect heeft als cafeinie. De mateblaadjes worden in een potje gedaan en daar wordt dan warm water aan de zijkant bij in geschonken. Er zit dan een los drinktuitje in en daardoor drink je de mate. T smaakt naargroene thee vind ik. De 3e, 4e versie vond ik het lekkerste, dan is het bittere er n beetje af. Overal op straat zie je mensen met thermoskannen en matebeker lopen, heel grappig.

Om de kosten te drukken zijn we naar n afhaalgrill geweest. Megagrote barbeques met nog grotere lappen vlees en kip. Hier in Argentinie is kip blijkbaar geen vlees. Ik vroeg of ze alleen vlees hadden, toen zei die man: ' nee hoor, ze hebben ook kip' Tsja.... Maar in ieder geval, het was het meest heerlijke vlees-kip wat we ooit hebben gegeten!!! Zo veel puur wit vlees heb ik nog nooit aan n kip in Nederland gezien!! We hadden er patatjes bij, sla en stokbrood en het was gigantisch veel kip en gegrilled rundvlees en dat allemaal voor ongeveer 6 euro. We konden het niet eens op ( nee, zelfs ik niet...) ongelofelijk!

Leuk weetje: de beste tennissterren van Argentinie komen uit Tandil.

Oh en heel erg bedankt voor jullie leuke berichtjes! Loon en Nienke, ik lag echt helemaal dubbel om salsaroy ha ha ha!!!

Jose, heel erg bedankt voor de extra fotos!!! Echt super! En de groeten terug aan iedereen.

Karin, n fijne verjaardag morgen!

Tot in Puerto Madryn!

Hasta luego,

Gerben en Angelita

Karin

Terwijl jullie genoten van jullie cowboy-avontuur,
hebben we hier de sinterklaasdrukte weer achter de rug en zijn we weer heerlijk verwend door die goede sint... Prinsessen, pokemon en de teletubbies zijn weer veelvuldig aanwezig in huize Hulshof. Morgen idd feest, bedankt voor de felicitaties.
Geniet en slaap lekker voor straks...
lieve groet Karin

Ilona

Hola gauchos ;-)!
Leuke foto's van jullie paardrijtocht! Maar eh... Angeliet, was dat paard van Gerben niet meer geschikt voor jou (liever lui dan moe haha)?
Dus ze hebben daar ook bailey's ;-), dat smaakte jou vast goed...
En dan die heeeeeerlijke kip... zo verrukkelijk, en zulk zacht en puur wit vlees hahaha. Ik had je wel willen zien genieten van jullie maaltijd...
Miss u...
Goede reis vannacht! Maar dat komt vast goed met die heerlijke stoelen!
Liefs Loon!

Annelies

Ik word steeds jaloerser van al die verhalen en foto's..... echt helemaal geweldig!!!! Inmiddels zitten jullie te hotsen en klotsen in de bus op weg naar het volgende avontuur.. niet te geloven! Hier alles saai... hahahahaha! Nee hoor, valt mee.

Toedels!
Annelies (en een kus van Sam!)

ralko

Het klinkt allemaal goed daar!! Mooie de foto's, trouwens... Geniet van deze ervaringen en kijk alweer uit naar het volgende verhaal met Foto's.

Gr,
ralko

Anita,Gerrit,Melissa,Wesley

Heey :D
Super leuke site , Gerda vertelde ons over jullie site, dus nu maar even direct gekeken. En ze had gelijk hij is idd heeeeeeeel erg leuk !
We willen jullie nog even heeeeeeeeeeeel veel plezier wensen en we gaan nog veel vaker op deze site kijken ;)

Groetjes en veel liefs , de van der veentjes :)