gerben-angelita.reismee.nl

Bienvenido a Buenos Aires

Hola!!

01-12-08 zijn we geland! Goede vlucht gehad en gelukkig konden we uiteindelijk toch nog naast elkaar zitten.Ondanks dat we heel veel hebben geslapen in het vliegtuig waren we toch wel moe (vooral ik...) Maar we moesten eerst nog proberen om ons ticket om te boeken naar juni maar de balie was dicht. Uiteindelijk waren we tegen 11 uur in ons hostel Nómade II. We hadden gereserveerd in Nómade I maar die was vol dus we moesten naar een andere. Verder heel net hostel alleen VRESELIJKE bedden!! Flinterdunne matrasjes (mn badlaken is nog dikker) op houten planken. Maar verder aardig schoon en netjes. En we hebben een warme douche en dat is wel een luxe. Oh ja, ons manusje-van-alles is zo´n schatje! Hij heeft onsgeholpen toen we onze kamer niet meer inkonden. Vanwege veiligheid moet ik van politieagent Hulshof elke seconde dat we allebei niet in de kamer zijn de kamer op slot doen. Maar dat argentijnseslot van ons heeft kuren. Wekonden de kamer niet meer in, toen heeft ons ´schatje´ z´n arm door t raam gepropt en onze deur van de binnenkant open gemaakt, hoera we konden er weer in!

Oh ja, t weerwas niet zo geweldig, t regende en was bewolkt toen we landden. Maar gisteren was t al stukken beter, zonnetje en19 graden. Vandaag ist geweldig: 27 graden, strakblauw lucht!

Gisteren hebben we lekker uitgeslapen en zijn we naar de wijk Recoleta (rijkere buurt) geweest. Heel veel rondgelopen in het centrum en we zijn in de jachthaven geweest. Ook de wijk Retiro een beetje doorgelopen.

Gisteravond hebben we in onze wijk San Telmo gegeten. San Telmo is heel gezellig met heel veel antiekwinkeltjes. Grappig restaurant: vet romatisch TL licht :-), maar heerlijk gegeten. Ik hou van knoflook, maar de Argentijnen overdrijven hierin een beetje. Ik bestelde papas fritas (patatjes) provenzal, met knoflook en peterselie. Ik kreeg gewoon normale patatjes met ongeveer 20 rauwe teentjes knoflook er bovenop!!! En ik weet ik overdrijf vaak, maar nu ECHT NIET!! Gerben ruikt het nu nog ha ha!!

Vanmorgen (03-12) naar de wijk La Boca geweest. De oude haven, armste buurt en bekend om Boca Juniors. Hier komt Maradona vandaan. We hebben een tour door het stadion gedaan en het museum. Daarna door Caminito gelopen, waar alle huizen mooi gekleurd zijn geschilderd en opgeknapt. Megatoeristisch en we vonden het op poneypark Slagharen lijken :-) Weer flink afgezet met de lunch maar ach dat hoort erbij....

Net bericht gekregen dat onze tickets niet om te boeken zijn naar begin juni (wat we 20x hebben laten checken door D-reizen) Vorige week nog bij ze geweest en het kon zogenaamd allemaal heel makkelijk. Niet dus... Daarom zijn we net bij het Lufthansa kantoor in BA geweest en hebben nu een optie op een ticket voor 2 juni, aankomst 3 juni. En we staan op de wachtlijst voor 5 juni, aankomst 6 juni vanaf Cancun-Miami-Frankfurt-Dusseldorf. Hopelijk komen er nog 2 plekken vrij op 5 juni en anders moeten we helaas 2 juni alweer naar huis..

Helaas kunnen jullie de Dalai Lama coupe van Gerben nog niet bewonderen want we hebben het stekkertje niet bij ons om foto´s op de site te zetten. Kan jullie wel vertellen dat het wel wennen is voor Gerben want hij heeft zn ´heilige´ hoofd al in 1 dag verbrand ha ha!!!

Morgen gaan we naar de wijk Palermo, willen we nog n tangoshow bezoeken en nog ff flink shoppen! Oh jaaaa!! Helemaal vergeten, BA is HET shoppingparadijs!! Ongelofelijk veel winkels hier. Wies had het mij al verteld, maar nog was ik onder de indruk. We hebben allebei Havaianas gekocht, helaas zijn we hier niet aan het eind van onze reis anders kocht ik een extra rugtas en vulde die met al die geweldige goedkope kleren-schoenen-tassen etc, etc... Echt, voor alle shopaholics onder jullie: this is the place to be!!

Zondag gaan we naar een voetbalwedstrijd van River Plate. Helaas speelde Boca afgelopen zondag thuis. Ze staan nu onderaan (vorig seizoen waren ze kampioen) maar hopelijk wordt t toch nog n sfeervolle avond in het stadion.

Maandag vertrekken we waarschijnlijk naar Tandil (staat op de kaart) om vette spierpijn te krijgen van het paardrijden.

Volgende keer zetten we erfoto´s op.

Un beso a todo y hasta la próxima!!!
Gerben & Angelita

Reacties

Reacties

Nienke

Fijn dat julie en goede reis hebben gehad! Nu is het echt begonnen... hoop dat je ondertussen 'het gevoel' ook een beejte hebt, Angelita..... Veel liefs Nienke

christel

Hola amigos,

fijn om wat van jullie te horen en zo te lezen maken jullie alweer genoeg mee :-)
Ik moet in ieder geval alweer lachen om de verhalen...
Ben wel erg benieuwd naar Germie's nieuwe coupe (soleil). Ha ha!!! Fijn een kleurtje erop dus.
Het weer wordt hier steeds kouder, dus geniet er van daar. Verder nog geen bijzonders.
Wacht met smart op een volgend verhaal....

Beso grande Chris

Gerrit en Irene

We willen die speciale coupe wel even heel snel zien !

:-)

Tijs, Karin, Jarno, Kyra en Vera

Hallo daar!
Heerlijk om te lezen dat jullie meteen zo ondernemend zijn (je hebt tenslotte ook maar een half jaar!); ga er maar van genieten en ik zal in elk geval genieten van de verhalen (en ze aan Tijs vertellen op dit moment)...
lieve groet Karin

mam

hallo
wat heb je al veel gezien zeg en wat een lekkere temperatuur
Gerben krijgt zo een mooi bruin koppie,geniet er maar van ,want het vriest hier s'nachts en overdag is het 4 graden
Is het daar duur in de winkels of net als hier?
nou kinders tot mails en een dikke kus van mam

Ilona

Hi!
Wat heb je toch een heerlijke schrijfstijl Angeliet haha. Dus BA is HET shoppingparadijs... is wel wat voor mij! Ik val denk ik wel onder de shopaholics onder ons ;-)...
Hier is tot nu toe weinig gebeurd...
Geniet nog even van BA en van de warmte... en veel plezier alvast bij de wedstrijd zondag!
Oh ja, en Germ'n, je nieuwe coupe staat je erg stoer hoor!!!
Liefs Loon en Bert!

Annelies

Hahaha, wat een lollige verhalen nu al. En nou zitten jullie nog in het "geciviliseerde stuk", hihi! Kan nog wat worden.... Ik ben onderhand wel erg benieuwd naar Gerben's heilige hoofd, dus kom maar door met die foto's hoor! Huphup! :-)

Hier sneeuwt het inmiddels enorm, dus jaaaaa... ik ben jaloers!! (overigens.. ook op dat shoppingparadijs! Misschien moeten we er een keer met z'n drieen heen: Christel, jij en ik ;-). Met een lege rugzak erheen en met een volle plus extra tassen weer terug, hihi!

Geniet ervan!!!! Dat de bedden de rest van de reis maar beter mogen zijn...;-)

Liefs Annelies

Gallina

River speelt zondag niet maar zaterdag en dan niet in eigen stadion maar in dat van Velez!
Dat komt omdat Madonna haar optredens daar heeft.

Maaike

Hoi hoi,

Blij te horen dat de eerste dagen gelijk al goed bevielen en dat jullie nog niet gillend naar huis willen. En natuurlijk dat kleine puntje van zelfkennis viel me ook op, hoewel het me nooit zo was opgevallen eigenlijk dat jij overdrijft....
Hier gaat het ondertussen erg goed, morgen zal de goede heiligman ons weer met zijn aanwezigheid vereren hoewel ik het vage vermoeden heb dat hij met een hele grote boog om de Vosmatenweg heen zal gaan. Zomaar een wilde gok natuurlijk.....er is geen voorkennis in het spel.
Je bent ondertussen ook vervangen door een Russische dame, ik moet me alleen wel erg inhouden nu om niet mijn Russische accent er in te gooien bij een grapje. Kost me moeite, maar ik zie dit gewoon als een persoonlijke uitdaging en morgen is het natuurlijk weer als vanouds de alom bekende complimenten-profilita-krokettendag!!! We eten er eentje op je!
Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van dan doe ik dat hier wel via je verhalen die geschreven worden alsof je ze zelf verteld, dat is ook een hele kunst op zich trouwens!!
Liefs,
Maaike

Danielle

Hey vakantiegangers,

Super om jullie verhalen te lezen. Ik zat de hele week al op jullie verhalen te wachten ;-)

Als ik die foto’s zie dan krijg ik zin om weer terug te gaan. Het is voor ons al weer bijna een jaar geleden dat we er zijn geweest…
Jullie hebben alle toeristische plekjes van BA al bezocht. De meeste foto’s hebben wij nl ook, Casa Rosada, het graf van Evita en natuurlijk het stadion van La Boca. Die foto van Gerben in de persruimte komt me wel heeeel bekend voor. Wat kunnen die kerels van ons toch goed voetballen ;-)

Geniet er lekker van en veel plezier met de tangoshow.
Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende ervaringen!

Lfs Danielle

christel

Hola,

heb net jullie eerste foto's bekeken en ik vind Gerben supercool met z'n magilla gorilla (??? hoe schrijf ik dat in vredesnaam) bril. Zijn kapsel staat hem serieus goed. Mooie foto's al. Zo krijgen we hier ook een beeld van jullie belevenissen.
Wij gaan dit weekend op wereldreis naar Ootmarsum en Duitsland (kerstmarktje bezoeken) ;-)
Verder hier geen bijzonders.....
Hasta pronto!!!
Kusjes

Gert en Lieneke

Lieve Gerben en Angelita

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Gerben je ziet er goed uit met het korte haar. Wat een leuke foto's hebben jullie gemaakt. Het weer ziet er goed uit bij jullie beter dan bij ons. Wat leuk dat jullie een ontmoeting hebben gehad met Maradonna.
Angelita en Gerben we zullen jullie zeker volgen.
Geniet ervan en veel plezier.

veel liefs uit Stein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!